if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Yirmi İkinci Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

BDDK’dan Elektrikli Otomobiller için Taşıt Kredisi Düzenlemesi!

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Türkiye'de üretilenelektrik motorlu taşıt alımına ilişkin kredi tutarlarında değişikliğe gitti. BDDK'nın internet sitesinde "Taşıt Kredilerine İlişkin Sınırların Değiştirilmesi İlişkin Kurul Kararı" yayımlandı.

Buna göre;

  • 0-2.500.000₺ arasında olan elektrikli otomobiller için 48 ay ve tutarın %70’i kredilendirilebilecek.

  • 2.500.000₺ – 5.000.000₺ arasında olan elektrikli otomobiller için 36 ay ve tutarın %50’si kredilendirilebilecek.

  • 5.000.000₺ - 6.500.000₺ arasında olan elektrikli otomobiller için 24 ay ve tutarın %30’u kredilendirilebilecek.

  • 6.500.000₺ - 7.500.000₺ arasında olan elektrikli otomobiller için 12 ay ve tutarın %20’si kredilendirilebilecek.

  • 7.500.000₺ ve üzeri tutardaki elektrikli otomobiller için ise herhangi bir kredilendirme yapılamayacak.

Ayrıca bu karar kapsamındaki kredilerin yeniden yapılandırılmasında vade sınırlarına ilişkin olarak kredinin kullandırım tarihindeki aynı vadelerin uygulanması kararlaştırıldı.

Togg’un Yerlilik Payı %75’e Yükseldi

Türkiye'de üretilen otomobillerin 2025 yılı yerli katkı payları belli oldu. Yüzde 51 yerli katkı payıyla üretime başladığı açıklanan Togg, bu yıl Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na ilk kez sunduğu veride, Bursa'da ürettiği T10X modelinde yerli payının yüzde 74,93 olduğunu bildirdi.

Oyak Renault tarafından Bursa'da üretilen Clio'nun 1 lt benzinli/manuel versiyonu yüzde 67 yerli katkı payıyla ikinci sırada yer alırken, Tofaş tarafından Bursa'da üretilen Fiat Egea Cross'un 1.4 lt benzinli/manuel versiyonu yüzde 64 ile üçüncü sırada yer aldı. 

EPDK Verilerine Göre Halka Açık DC İstasyon Sayısı En Yüksek Markalar

EPDK verilerine göre, Türkiye genelinde halka açık istasyonların sayısı hızla artıyor. Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla birlikte, yüksek hızlı şarj altyapısına yapılan yatırımlar da hız kazanıyor. Rekabetin giderek arttığı bu alanda, kullanıcı deneyimini iyileştiren, geniş ve erişilebilir şarj ağı sunan markalar öne çıkıyor.

EPDK Ocak 2025 verilerine göre halka açık DC şarj istasyonu soket sayısı en fazla olan 10 marka ve adetleri;

  • E-Şarj: 1635 DC Soket

  • Trugo: 1279 DC Soket

  • ZES: 1209 DC Soket

  • Wat: 535 DC Soket

  • Astor: 402 DC Soket

  • En Yakıt: 380 DC Soket

  • Otojet: 364 DC Soket

  • Voltrun: 156 DC Soket

  • Beefull: 135 DC Soket

  • Aksa Şarj: 73 DC Soket

Tamamen Elektrikli Toyota C-HR+ Tanıtıldı

Toyota, sevilen modeli C-HR'ın tamamen elektrikli versiyonu C-HR+'ı tanıttı. 

SUV türündeki yeni Toyota C-HR+, bZ4X’te de kullanılan e-TNGA platformunda üretilen bir otomobil olarak karşımıza çıkacak. Modelin, hibrit C-HR’den 15 cm daha uzun olduğu, bZ4X’ten ise 15 cm daha kısa olduğu belirtilmiş.

Toyota, C-HR+’ın 3 versiyonunu sunacak. İkisi önden çekişli biri ise dört tekerlekten çekişli olacak. Ayrıca ikisinde uzun menzil, önden çekişlilerinden birinde ise standart menzil sunulacak. Araçta 57,7 kWh ve 77 kWh olmak üzere 2 batarya seçeneği olacak.

Önden çekişli standart model 123 kW, önden çekişli uzun menzilli model 165 kW, dört tekerlekten çekişli uzun menzilde ise 252 kW güç sunulacak. Menzil ise uzun menzilli versiyonlar için 600 km olarak açıklandı.

416 litrelik bagaj kapasitesi sunacak Toyota C-HR+’ın 2025 sonuna doğru bazı Avrupa ülkelerinde satışa çıkacağı belirtilmiş. Otomobile ait henüz bir fiyat açıklanmandı. Türkiye’ye gelip gelmeyeceği ise şimdilik belirsiz.

Stellantis Yeni Otonom Sürüş Teknolojisi STLA AutoDrive’ı Tanıttı

Stellantis Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic, "STLA AutoDrive, rutin sürüş görevlerini yerine getirerek sürüş deneyimini geliştirecek ve direksiyon başında geçirilen zamanı daha verimli ve keyifli hale getirecek" dedi.

Eller ve Gözler Serbest (SAE Seviye 3) işlevine sahip yeni STLA AutoDrive, gece ve zorlu hava koşullarında bile 60 km/s’ye kadar kullanılabiliyor. STLA AutoDrive aynı zamanda daha yüksek hızlarda Adaptif Hız Sabitleme ve şerit ortalama işlevleri de dahil olmak üzere Seviye 2 (eller direksiyonda) ve Seviye 2+ (elle serbest, gözler yolda) becerilerini de mümkün kılıyor. Sistem gelişime açık olarak tasarlanmış olup, 95 km/s hıza kadar yüksek hızlarda çalışma potansiyeline ve arazi becerilerine sahip.

STLA AutoDrive, desteklenen pazarlardaki geçerli düzenlemelere uygun olup, sürücünün oturmasını, emniyet kemerini takmasını ve istendiğinde kontrolü devralmaya hazır olmasını gerektiriyor. Ayrıca, telefon kullanım kısıtlamaları da dahil olmak üzere sürücü davranışlarına ilişkin bölgesel yasa ve düzenlemelerle de uyumlu.

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM