if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
Voltify Elektrikli Bülten İlk Sayısı | Voltify

Voltify Elektrikli Bülten İlk Sayısı


Voltify’dan Elektrikli Bültenin ilk sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli araç pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşacağız.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

EPDK’ DEN SON DAKİKA KARARI


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı apartman ve site yönetimlerinde yer alan ortak alanlarda elektrikli şarj ünitesi kurulumunu düzenleyecek yeni bir yazı yayımladı.

EPDK’nin bilgisi dahilinde yayımlanan bu yazıda elektrikli araç şarj ünitelerinin ruhsat gerektiren bir yapı olmadığı ifadesi dikkat çekiyor.

Buna göre site içerisindeki otoparklarda tahsisli alanı bulunan kişilerin ortak alanda tadilat gerekmediği müddetçe yönetim kurulu kararına ihtiyaç duymayacakları belirtildi.

Eğer kat maliklerinin tahsisli otopark alanı bulunmuyorsa da salt çoğunluğu olmasının yeterli olduğu, diğer kat maliklerinin beşte dördü olacak şekilde çoğunluk rızasına ihtiyaç duyulmadığı anlaşılıyor.

Daha önceden 4/5 olarak belirlenen salt çoğunluk ise ½ olarak belirtiliyor.

Özetle, artık apartman ve sitelerde tahsisli otoparklar için yönetim kurulu onayına ihtiyaç duymadan, tahsisli alanı olmayanlar için ise salt çoğunluk onayı dahilinde duvar tipi şarj ünitesi (Wallbox olarak da bilinen) kurulumları yapılabilecek.

Unutmamakta fayda var;

Ticari faaliyet amacıyla kurulacak olan şarj cihazları kapsam dışındadır.

Elektrikli Araçlarda Dev Adımlar: Strategy& 2024 İkinci Çeyrek Satış Raporu


PwC ve Strategy& tarafından hazırlanan 2024 ikinci çeyrek elektrikli araç satış raporu, dönüşümün ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. İşte rapordan öne çıkan çarpıcı verilerden bazıları:

Avrupa'nın en büyük beş pazarı olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık'ta hybrid ve %100 elektrikli araçların satış payı %50'ye ulaştı.

Elektrikli araç pazarının büyük olduğu 21 ülkenin sonuçlarına baklarsak bu oranı geçen yılın aynı dönemiyle kıyasladığımızda ise toplam hybrid ve %100 elektrikli araç satışları %21 artarken, içten yanmalı motor araç satışlarında %9 düşüş görüyoruz.

Çin sektördeki başarısından yine söz ettiriyor.

Çin'de PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) satışları %98 artarak bir milyon adedi aştı. Çin'den Avrupa'ya yapılan otomobil ihracatı ise %57 artış gösterdi. Bu artış Çin'in küresel otomotiv pazarındaki gücünü yine kanıtlamış oldu.

Bunun yanı sıra, Türkiye gibi bazı pazarlarda tamamen elektrikli araç (BEV) satışları %260 artarken, Almanya gibi olgun pazarlarda %18 düşüş yaşandı. Elektrikli araçlara yönelik teşviklerin Almanya’da sonlanması bu durumda etkili oldu. Bazı bölgelerde devlet teşviklerinin elektrikli araca geçiş sürecindeki önemini ve markaların erken benimseyenlerden kitlelere yayılım sırasında yeni açılımlara odaklanmalarının önemini bizlere göstermiş oldu.

ABD’deki duruma göz attığımızda toplam elektrikli araç satışları %14 artarken, hibrit araç satışları %28 büyüme gösterdi. İçten yanmalı motorlu araç satışları ise %4 düştü. Bu da ABD'nin elektrikli araçlara olan yönelimindeki dönüşümü gösteriyor.

Tabloya genel hatlarıyla baktığımızda 2024'ten 2029'a kadar elektrikli araç üretiminde büyük artış bekleniyor. Tamamen elektrikli araçların (BEV) 2024'te %43, 2029'da ise %38 büyüme göstermesi öngörülüyor. Hibrit ve PHEV‘deki büyümenin de benzer oranlarda olacağı öngörüler arasında.

2024'ün ikinci çeyrek satış raporu, bizlere elektrikli araçların hızla büyüdüğünü, trendin devam ettiğini gösteriyor.

İçten Yanmalı Araçlar İçin Son Tarih 2035


Avrupa Birliği daha önce de duyurduğu, benzinli ve dizel araçların satışının durdurulması yönündeki kararından geri adım atmıyor.

İklim değişikliği ve küresel ısınma konusunda son derece mücadeleci tutum sergileyen Avrupa Birliği (AB), 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefine ulaşmakta kararlı. Bu kapsam doğrultusunda attığı en büyük adımlardan biri de içten yanmalı motorlu araçların satışını sona erdireceği yönünde olmuştu.

İlk olarak Temmuz 2021’de önerilen bu aksiyon ile binek otomobillerin yanı sıra hafif ticari araçlarda da içten yanmalı motorlu araç satışlarının 2035'ten itibaren durdurulacağı ve tamamen elektrikli motorlara geçileceği planlandı.

Bazı ülkelerden gelen erteleme talebi üzerine karar sürecinin 2040 yılına ötelenmesi gündemdeydi ancak AB Komisyon Başkanı Ursula von der Leyen, bu sürecin planlandığı gibi yürütülmesi konusunda esneme yapmayacaklarını net bir şekilde ifade etti.

Diğer yandan Almanya ve İtalya gibi ülkelerin talebi üzerine, AB sentetik yakıtlı araçlar veya plug-in hibritler gibi alternatiflerin kullanımına izin vereceğini duyurdu. Bu karara tepki gösteren STK'lar olsa da kararın asıl amacının sera gazı emisyonlarının tamamen ortadan kaldırması olarak belirtildi.

Türkiye’nin bu kararlardan ne derece etkileneceği ve otomotiv sektöründeki dönüşümü nasıl tetikleyeceği ise ilgili kurum ve sektör profesyonelleri tarafından tartışılmaya devam ediyor.

Ferrari’den Otomobil Severleri Heyecanlandıran Yeni Haber


İlk elektrikli otomobil üretimini başlatacağını duyuran Ferrari kolları sıvadı.

İtalyan spor otomobil üreticisi Ferrari üretimine başlayacağı elektrikli araç için Maranello'da kurduğu yeni tesisi e-Building’in açılışını yaptı. Yaklaşık 40.000 metrekarelik bir alana inşa edilen tesis çevreci yapısıyla da dikkat çekiyor.

Tesis, çatısında yer alan güneş panelleri sayesinde ürettiği 1.3 Megawatt elektriği üretim sürecinde kullanacağı ve yağmur suyunun da dönüşüme katılarak üretim sürecinde dahil edilebileceği bir sistem geliştirdi.

Yüksek sesli benzinli araçlarıyla ünlü Ferrari, elektrikli otomobil üretimi olmayan az sayıdaki markalardan biriydi. Marka 2025 sonunda ilk elektrikli aracını sınırlı sayıda piyasaya süreceğini söyledi.

Rakiplerine nazaran hatırı sayılır bir sayıyla piyasaya sürülmesi planlanan elektrikli Ferrari’nin fiyatının şu an için 500 bin Euro civarında olması bekleniyor. Porsche'nin elektrikli Taycan modelinin fiyatının 100 bin Euro civarında olduğu biliniyor. Bir diğer rakibi Lamborghini ise ilk elektrikli modelini 2028'de satışa sunmayı planlıyor.

İtalyan yatırım bankası Mediobanca analisti Andrea Balloni Ferrari’nin yeni üretilen elektrikli araçlarının satış payının %10 civarında olacağını öngörüyor.

Voltify Blog’dan: Hidrojen Yakıtlı Otomobiller Hakkında Merak Edilenler


Son yıllarda çevre dostu teknolojilere yönelik artan ilgi, otomotiv sektöründe önemli bir dönüşümü tetikledi. Bu dönüşüm çerçevesinde ele alınan teknolojilerden biri de hidrojen yakıtlı otomobiller (Fuel Cell Electric Vehicles - FCEV). FCEV'ler, çevreye yalnızca su buharı yayarak çalışmaları nedeniyle sürdürülebilir bir alternatif olarak öne çıkıyor.

Bununla birlikte su elektrolizi yenilenebilir enerji kaynaklarıyla yapılabilse de şu anda yaygın olarak kullanılan yöntem CO2 emisyonuna sebep olan buhar metan reformasyonu olduğundan hidrojen üretimi her zaman çevre dostu bir seçenek olmayabilir.

Öte yandan birçok köklü marka, hidrojen yakıtlı araçların üretim ve testine başladı. Bu markalar arasında BMW, Toyota, Honda, Audi ve Hyundai gibi birçok iyi bildiğimiz üretici yer alıyor.

Hidrojen yakıtlı otomobillerin sürdürülebilir mobilite yönünde geçerli bir seçenek olup olmadığı ve diğer merak edilen konulara değindiğimiz paylaşımımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Porsche'nin Elektrikli Macan Yolculuğu: Dua Lipa ile Yenilikçi İş Birliği


Porsche, tamamen elektrikli yeni Macan modeli ile otomotiv dünyasında yankı uyandırmaya hazırlanıyor.

Yenilenen Macan, yılın ikinci yarısında piyasaya sürülecek ve kendi segmentindeki en sportif model olma iddiasında.

İki versiyonu bulunan Macan, 300 kW (408 bg) üreten çift elektromotoruyla 5.2 saniyede 0-100 km/s hızlanıyor ve 800 Volt altyapısı sayesinde 613 km'ye kadar menzil vadediyor.

Elektrikli Macan'ın tanıtımı için ise Porsche, ünlü pop yıldızı Dua Lipa ile iş birliği yaptı.

Lipa'nın yazıp yönettiği ve Grammy ödüllü yönetmen Clément Durou ile çekilen 2 dakikalık reklam filmi, Mexico City’de çekildi. Reklam filmi, Dua Lipa’nın hayal gücüne doğru eğlenceli bir yolculuk sunuyor, duygusal ve komik anları bir arada barındırıyor.

Dua Lipa, kampanya hakkında “Elektrikli Macan filmi üzerinde çalışmak çok eğlenceliydi. İstediğim her şeyi yapabildim” dedi. Grabarz & Partner’ın Kreatif Direktörü Ralf Heuel, “Dua’nın hayal gücünü yansıtan bir hikaye istedik ve bunu gerçekleştirdik” açıklamasında bulundu.

Porsche Pazarlama Direktörü Robert Ader ise, “Dua Lipa, yaratıcılığı ve çok yönlülüğü ile Porsche için mükemmel bir partner oldu” dedi.

Bu kampanya, Porsche'nin yenilikçi vizyonunu ve Dua Lipa’nın yaratıcı dünyasını gözler önüne seriyor. Elektrikli Macan, hem teknolojisi hem de yaratıcı tanıtımıyla otomobil severlerin ilgisini çekecek.

Merak edenler için ise reklam filmine buradan ulaşabilirsiniz.