if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
Voltify Elektrikli Bülten Üçüncü Sayısı | Voltify

Voltify Elektrikli Bülten Üçüncü Sayısı


Voltify’dan Elektrikli Bültenin üçüncü sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli araç pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşacağız.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

BYD'nin Avrupa'da Satış Başarısı: Tesla'ya Meydan Okuyor


Elektrikli araç pazarında Çinli otomobil üreticisi BYD'nin hızlı yükselişi, Avrupa'da dikkat çekici bir başarı hikayesi yazıyor.

BYD, geçtiğimiz yıl elektrikli araçlar ve şarj edilebilir hibrit araçlar (PHEV) dahil olmak üzere rekor sayıda ‘yeni enerji aracı’* satışı bildirmişti. Şirketin henüz ikinci çeyrek içerisinde elektrikli araç satışları 426.000 adede ulaştı ve Tesla'nın tahmin edilen 441 bin elektrikli araç satışını geçti. Bu, BYD'nin Tesla'yı geçerek küresel ölçekte en büyük elektrikli araç satıcısı olma yolundaki ikinci başarısı oldu.İlk olarak 2023'ün son çeyreğinde Tesla'nın satışlarını geçmişti.

Avrupa Pazarındaki İlerleme



BYD, Avrupa pazarında da büyük adımlar atıyor. Şirket, 2022 yılında Avrupa'da 15.644 elektrikli araç satarak yaklaşık %1.1 pazar payı elde etmişti. BYD'nin hedefi, bu pazar payını %5'e çıkarmak ve bu süreçte Volkswagen ve Stellantis gibi yerel otomobil üreticilerine meydan okumak.

Fiyat İndirimleri ve Satış Stratejileri


Satışlardaki artış, büyük ölçüde agresif fiyat indirimlerinden kaynaklanıyor. Mart ayında BYD, yurt dışı pazarlarda BYD Atto 3 olarak bilinen Yuan adlı yeni bir modeli Çin'de önceki versiyondan yaklaşık %12 daha ucuza, 16.644 dolara piyasaya sürdü. Bu strateji, BYD'nin satışlarını artırarak, Haziran ayında 341.658 NEV satışı ile yeni bir aylık rekor kırmasına yardımcı oldu.

Teknolojik Avantajlar ve Gelecek Planları


BYD'nin başarısının ardındaki faktörlerden biri de teknolojik yenilikleri. Şirket, maliyetleri %20'ye kadar azaltabilen hafif ve entegre çözümler sunan e-Platform 3.0'ı kullanıyor. Ayrıca, verimliliği ve maliyet azaltımını daha da artırmak için e-Platform 4.0'ı tanıtmayı planlıyor. BYD, gelecek yıl Avrupa'da en uygun fiyatlı modeli olan Seagull'u piyasaya sürmeye hazırlanıyor ve 2026'dan önce pil paketleri monte edilmiş elektrikli araçlar üretmeye odaklanan bir üretim tesisi kurmayı planlıyor.

Yurtdışı Pazarlara Açılma


BYD'nin Avrupa pazarındaki hedefleri sadece fiyat indirimleri ve teknolojik yeniliklerle sınırlı değil. Şirket, içten yanmalı araçları hedef alarak yurtdışı pazarlarına yönelik hamlesini hızlandırdı. BYD, sadece Avrupa ile sınırlı kalmayarak Japonya ve Kore'de de yeni modeller piyasaya sürdü. Haziran ayında, BYD yurtdışı pazarında 26.995 araç sattı ve bu, geçen yıla göre %156 civarında bir artış sağladı.

Tesla'nın Karşılaştığı Zorluklar


Tesla, son altı yılda elektrikli araç pazarında diğer tüm endüstriyel oyuncuları geride bıraktı, ancak şu anda bazı zorluklarla karşı karşıya. 2023'ten bu yana, Teslafiyat indirimleri ile kâr marjından önemli ölçüde feragat etti. İlk çeyrekte, Tesla, 2022'nin aynı dönemine göre %9'luk bir düşüşle toplam 21.3 milyar dolarlık gelir bildirdi. Otomotiv geliri ise yıllık %13 düşüşle 17.38 milyar dolara geriledi. Bu performans sorunlarına yanıt olarak, Elon Musk, uygun fiyatlı belektrikli araç modellerinin seri üretimini hızlandıracaklarını ve planlanan zamanlamayı 2025'in ikinci yarısından 2025'in ilk yarısına çekeceklerini duyurdu.

Özetle BYD, Avrupa'da Tesla'ya meydan okuyarak elektrikli araç pazarında güçlü bir oyuncu haline geliyor. Rekor satışlar, agresif fiyat indirimleri ve teknolojik yenilikler, BYD'nin başarısının anahtarı olduğu görülüyor.

Şirketin hedefi, Avrupa'daki pazar payını artırmak ve yerel otomobil üreticilerine meydan okumak. BYD'nin Avrupa'daki bu hızlı yükselişi, elektrikli araç pazarında rekabetin ne kadar şiddetli olduğunu gösteriyor ve tüketiciler için daha fazla seçenek ve daha iyi fiyatlar sunuyor.

Ford'un Temmuz 2024 Satış Performansı: Elektrikli Araçlarda Büyüme, Toplam Satışlarda Düşüş


Ford, 2024 yılının Temmuz ayında geçen yıla göre daha az araç sattı, ancak elektrikli araç satışlarında artış yaşadı.

Ford, Temmuz 2024'te elektrikli araç satışlarında önemli bir artış kaydetti, ancak toplam satışlarında hafif bir düşüş yaşadı. Elektrikli araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre %31 artışla 8.242 birime ulaştı. Buna karşılık, Ford'un toplam satışları %0.8 azalarak 165.621 birim oldu. Bu veriler, her 20 Ford'dan birinin elektrikli olduğunu gösteriyor.

Ford'un hibrit araçları da büyük bir başarı yakaladı. Hibrit araç satışları, yıllık bazda %47 artışla 16.825 adede yükseldi. Ford'un elektrikli araç portföyü arasında en popüler model Mustang Mach-E oldu ve 4.592 adet satışla %16.64'lük bir artış kaydetti. Ford F-150 Lightning ise %82'lik bir artışla 2.822 adet satıldı. E-Transit van modeli ise %5 artışla 828 adet satış gerçekleştirdi.

Ford, 2024'ün ilk yedi ayında toplamda 52.422 elektrikli araç sattı ve bu rakam, 2023 yılına göre %64'lük bir artışı ifade ediyor. Diğer yandan şirket, tedbirli davranmak amacıyla hibrit veiçten yanmalı motorlu araçlara odaklanmaya devam ediyor.

Sonuç olarak, Ford'un elektrikli araç satışlarındaki büyümesi, şirketin bu pazardaki stratejilerini yeniden gözden geçirmesine neden oldu. Hibrit araçlardaki başarı ise Ford'un sürdürülebilir mobiliteye geçişte önemli bir adım attığını gösteriyor.

Uber ve BYD İş Birliği


Uber ve BYD, Avrupa, Latin Amerika, Orta Doğu, Kanada, Avustralya ve Yeni Zelanda'da Uber'in yolculuk çağırma hizmeti için 100.000'e kadar elektrikli araç sunmak üzere güçlerini birleştiriyor.

Yapılan iş birliği, Uber'in elektrikli araç filosunu genişletme çabalarını desteklerken, BYD'nin küresel pazar payını artırma stratejisine de katkıda bulunuyor. İki şirket, sürücülere daha düşük araç fiyatları ve finansman seçenekleri sunarak elektrikli araç geçişini hızlandırmayı hedefliyor.

Washington ve Pekin arasındaki ticaret gerginliklerine rağmen yapılan bu ortaklık ilerliyor. Çin’in, elektrikli araç pazarında lider konumda olması ABD’yi bu hakimiyete karşı tarifeler ve vergi kredileri ile direnmeye itiyor. Biden yönetimi geçtiğimiz Mayıs ayında Çin menşeili elektrikli arabaların vergisini %25’ten %100’e yükseltmişti.

Uber'in Elektrikli Araç Hedefleri


Uber, 2030 yılına kadar ABD, Kanada ve Avrupa şehirlerinde tüm yolculuklarının elektrikli araçlarla yapılmasını hedefliyor. Ancak, uygun fiyatlı, uzun menzilli ve geniş elektrikli araçların eksikliği bu geçişi zorlaştırıyor. BYD, araçlarının düşük bakım maliyetleri ve geniş model yelpazesi sayesinde bu hedefe ulaşmada Uber’e önemli bir destek sağlıyor. Ayrıca, Uber ve BYD, şarj, araç bakımı, sigorta ve finansman fırsatlarında indirimler sunarak sürücüler için geçişi daha cazip hale getirmeyi planlıyor.

BYD'nin Küresel Genişleme Stratejisi


BYD, Tayland, Brezilya, Macaristan ve Türkiye'de yeni fabrikalar kurarak da küresel pazarda varlığını genişletmeyi hedefliyor. Şubat ayında BYD, Mexico City merkezli Vemo'ya elektrikli araç tedarik etmeyi kabul etti ve Euro 2024 ve Copa America futbol turnuvalarının baş sponsorlarından biri olarak Avrupa ve Amerika'da marka bilinirliğini arttırıyor.

Otonom Araçlar ve Gelecek Planları


Uber, BYD araçlarının otonom sürüş yeteneklerini ve gelecekte bu teknolojiyi ölçeklendirme planlarını açıkladı. Şirket, şu anda Phoenix'te sürücüsüz yolculuklar sağlamak için Waymo ile çalışıyor ve ABD ile Tokyo'nun bazı bölgelerinde otonom teslimatlar sunuyor.

Uber ve BYD arasındaki bu ortaklık, elektrikli araçların küresel olarak benimsenmesini hızlandırmayı ve sürdürülebilir mobiliteye geçişi desteklemeyi amaçlıyor. Uber ve BYD'nin iş birliği, sürdürülebilir ulaşım çözümleri sunma yolunda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Avrupa'da Elektrikli Araç Şarj Altyapısı: Geleceğe Dönüş


Elektrikli araçlar,geleceğin sürdürülebilir ulaşım çözümleri olarak hızla yaygınlaşıyor. Avrupa'da elektrikli araç sayısı arttıkça, şarj altyapısının da buna ayak uydurması gerekiyor. Peki, Avrupa bu durumu nasıl yönetiyor?

Mevcut Durum: İhtiyaç ve Gerçeklik


2023 yılı itibarıyla Avrupa Birliği'nde 632.423 halka açık şarj noktası bulunuyordu. Ancak, bu sayı yollarda bulunan yaklaşık üç milyon tamamen elektrikli araç (BEV) için yeterli değil. Tamamen elektrikli ile çalışan arabaların satışları 2017'den 2023'e kadar 18 kat artarken, şarj noktası ağı sadece altı kat büyüdü. Bu dengesizliğin, gelecekte daha büyük bir sorun haline gelebileceği konuşuluyor.

2030 Hedefi: Büyük Bir Atılım Gerekli


Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), 2030 yılına kadar 8,8 milyon şarj noktasına ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. Bu hedefe ulaşmak için her yıl 1,2 milyon yeni şarj cihazının kurulması gerekiyor. Ancak, 2023'te sadece 153.000 yeni halka açık şarj noktası kuruldu. Bu hızın on katına çıkması şart.

Avrupa Komisyonu ve AFIR: Yeni Düzenlemeler Yolda


Avrupa Komisyonu, 2030 yılına kadar 3,5 milyon şarj noktası hedefliyor. Alternatif Yakıtlar Altyapısı Yönetmeliği (AFIR), bu hedefe ulaşmak için kritik öneme sahip. 2025'ten itibaren, AB'nin ana ulaşım koridorları boyunca her 60 km'de bir hızlı şarj istasyonları kurulması zorunlu olacak. Ancak, bu zorunluluk şarj cihazı üreticileri ve şebeke operatörleri için bağlayıcı değil; üye ülkeler kendi ulusal yasalarını bu doğrultuda uyarlamak zorunda.

Şarj Altyapısında Liderler ve Geride Kalanlar


Avrupa'da bazı ülkeler şarj altyapısı konusunda önde. Almanya, Fransa ve Hollanda, tüm AB şarj noktalarının %61'ini barındırıyor. Buna karşılık, diğer 24 AB üyesi ülke, toplam yüzölçümünün %80'ini oluşturmasına rağmen, sadece %39 oranında şarj noktasıyla hizmet veriyor.

Batı Avrupa ülkeleri, elektrikli araç kullanıcı bazını destekleyen yaygın ağlara sahipken, Güney Avrupa ülkeleri daha düşük güç seviyeleri sağlıyor. Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri ise yüksek şarj gücü sağlarken, daha küçük bir ağa sahipler.

Ionity: Avrupa'nın Şarj Devi


Ionity, Avrupa genelinde 628 şarj istasyonu ile lider bir şarj noktası operatörü (CPO). 2027'ye kadar ağını 1000'den fazla siteye ve yaklaşık 9000 şarj noktasına çıkarmayı planlıyor. Almanya, Fransa ve İngiltere, Ionity'nin en büyük pazarları arasında yer alıyor.

Elektrifikasyon Yolunda Avrupa


Avrupa'nın elektrikli araç devrimi, şarj altyapısının gelişimine bağlı. Hedeflere ulaşmak için büyük yatırımlar ve etkili düzenlemeler şart. Ancak, bu zorluklar, sürdürülebilir ve yeşil bir geleceğe ulaşmak için atılacak adımları daha da anlamlı kılıyor. Avrupa'nın elektrifikasyon yolunda atacağı her adım, dünyaya örnek olacak ve geleceğin ulaşım çözümlerini şekillendirecek.

Bu heyecan verici yolculukta hem devletlerin hem de özel sektörün birlikte çalışarak sürdürülebilir bir geleceğe doğru ilerlemesi gerekiyor. Elektrikli araçlar ve şarj altyapısı, sadece ulaşımın değil, aynı zamanda çevrenin korunmasının da anahtarı olacak.

Elektrikli Araçların Lideri: Norveç'te Yükseliş devam Ediyor


Norveç, elektrikli araçların benimsenmesi konusunda liderliğini sürdürüyor. Temmuz ayı verileri, bu trendin hız kesmeden devam ettiğini ve elektrikli araçların pazar payını artırdığını gösteriyor.
İşte Temmuz ayında Norveç'teki elektrikli araç pazarına dair önemli detaylar:

Elektrikli Araçların Pazar Payı Artıyor


Temmuz ayında Norveç'te satılan yeni otomobillerin %92'si elektrikli araçlardan oluştu. Bu oran, geçen yılın aynı ayına göre %10'luk bir artışa işaret ediyor. Elektrikli otomobillerin yılın ilk yedi ayındaki toplam payı ise %85,6'ya ulaştı. Bu, Norveç'in elektrikli araç pazarında ne kadar ilerlediğini ve bu alandaki liderliğini koruduğunu açıkça gösteriyor.

Çinli Markaların Yükselişi


Elektrikli araç pazarındaki bir diğer dikkat çekici gelişme ise Çinli otomobil markalarının hızlı yükselişi. Geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse üç katına çıkan Çinli markaların pazar payı, %13'e ulaştı. Çinli üreticilerin sunduğu geniş donanım ve uygun fiyat seçenekleri, Norveçli tüketicilerin bu markalara yönelmesine neden oluyor.

Ekonomik ve Sosyal Etkiler


Norveç'te elektrikli araçların yaygınlaşması, sadece çevresel sürdürülebilirlik açısından değil, aynı zamanda ekonomik ve sosyal etkileriyle de dikkat çekiyor. Zayıf kron döviz kuru ve ekonomik belirsizlik, birçok kişinin yeni bir otomobil almak yerine mevcut araçlarını kullanmaya devam etmesine yol açıyor. Bununla birlikte, ikinci el pazarında elektrikli araçlara olan talep artışı, bu araçların popülaritesini ve güvenilirliğini pekiştiriyor.

Gelecek Beklentileri


Norveç, yeni otomobil satışlarında dünya lideri olmaya devam ediyor ve elektrikli araçların bu pazardaki payının yıl sonuna kadar %90 civarında seyredeceği öngörülüyor. Bu durum, Norveç'in çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol oynuyor.

Elektrikli araçların yaygınlaşması, aynı zamanda zararlı fosil yakıt tüketiminin azalmasına ve karbon ayak izinin küçülmesine katkı sağlıyor.

Norveç, bu alandaki liderliğini sürdürerek diğer ülkelere de ilham vermeye devam ediyor. Elektrikli araçlar, sadece bir ulaşım aracı olmanın ötesinde, çevresel sürdürülebilirliğin ve ekonomik istikrarın anahtarı olarak kabul ediliyor.